mattias och milian är i rättvik och träffar mattias mamma. jag bestämde mig för att stanna hemma för att jag inte kände mig så speciellt road av att åka dit. som jag skrev förut innan jul så stod inte vi och mattias mamma på samma sida av linjen och efter middagen i bollnäs där även hon befann sig så känns det som att allt bara är glömt och förlåtet. jag tycker inte att det är förlåtet förrän personen som gjort fel bett om ursäkt. är man en vuxen människa borde man ha lärt sig hur man säger förlåt till någon om man gjort något fel mot en annan människa och så länge man inte bett om ursäkt så tycker jag att ingenting är förlåtet. 
 
jag och mattias hade en diskution igår om allt som hänt och om människor som inte kan be om förlåtelse. bara för att två personer pratat med varandra så ska allt vara bra sen. ingen verkar bry sig om hur den tredje personen känner. diskutionen utbröt i bråk och jag sa boktavligt talat att mattias kunde dra åt helvete. han bad om ursäkt för de han sa till mig, men jag tycker att de han drog upp inte hade med hela diskutionen att göra. 
 
som sagt så är jag ensam hemma och har precis kollat på dom 2 av 3 avsnitten av viva hate som går på SVT. såg lite igår på andra avsnittet som gick på tv och kollade nyss på första på SVTplay. ikväll klockan 21 kommer dom att visa de sista avsnittet. snyggingen tom ljungman är en av huvudrollerna i serien och jag kan ju erkänna att man sitter och dregglar lite över han. vissa blir ju bara snyggare med åren.